Nervositeten är något som kändisarna tvingas jobba aktivt med varje vecka. I premiären lugnade mammas närvaro en orolig Helena Paparizou, medan stressen att vara sist ut på dansgolvet blev riktigt tufft för Camilla Henemark och hennes danspartner Tobias Karlsson.

Inför direktsndningen 13 april har både Marcus Schenkenberg och Camilla Henemark jobbat extra mycket med att komma tillrätta med nervositeten att uppträda live.

"Ett mirakel har skett"

Så här beskriver Tobias Karlsson arbetet med att hitta tillbaka till en positiv känsla efter premiäravsnittet i hans och Camillas gemensamma blogg på tv4.se:

– Ett mirakel har skett i paret Henemark - Karlsson och miraklet heter Lennart Matikainen. Genom att ställa de rätta frågorna har han fått in Camilla och mig på en betydligt ljusare och mer konstruktiv väg. Vi har hittat ännu närmare varandra och känner oss starkare än någonsin.

Lennart Matikainen, från Helhetsutveckling, är mental coach och eftersom vi vet att nerverna spökar för alla våra deltagare har vi bett honom om några råd till dem alla.

Här är coachens bästa tips för dig som står inför en utmaning:

1. Andas bort stressen
Om man inte vet hur man ska hantera sin stress lägger den sig som en kramp, man slutar tänka och kan få blackouter. Jag rekommenderar antistress-andning.

Andningsövningen går ut på att andas in genom näsan, ner i buken. Tänk att det är lugn och sköna känslor som går in och stannar där, stress och negativa känslor följer med när du andas ut.

Det här sätter igång produktionen av oxytocin – kroppens egna lugna-ner-sig-hormon. Det är enkelt att göra och tar bara några minuter. Gör det gärna varje dag.

2. Förminska ångesten
Ställ dig frågan om vad det värsta är som skulle kunna inträffa under den utmaning du står inför. Gå in i det, skriv ner det och läs det sedan högt några gånger, så kommer du att höra hur dumt det låter.

3. Hitta lusten och glädjen
Ställ dig frågan om varför du gör det här, fråga dig hur du vill vara och känna under din utmaning – vad är din drivkraft? Skriv ner dina svar och läs det gärna högt för dig själv i samband med framträdandet eller den utmaning du står inför.

4. Var inte rädd för att misslyckas – det går alltid att rätta till.

5. Våga vara du
Många blandar ihop självkärlek med egoism och rädslan för att verka egoistisk kan göra att man inte vågar vara sig själv. Men är du egoistisk tar du plats, utan att låta någon anna göra det. Självkärlek handlar om att vara sig själv och låta sig ha kul – med andra.

Det handlar också om att inte spela en roll för att leva upp till andras förväntningar. Gör man det är risken större att man misslyckas. Var närvarande i dig själv - fråga dig själv vem du är, hitta din egen ton och din egen rörelse.

6. Bär inte på problemet ensam
Bolla gärna med en vän, det är viktigt att inte mörka sig själv. Drivkraften blir förstärkt om du pratar med någon du litar på.