Tillsammans med Per Holknekt startade Karin Jimfelt-Ghatan klädmärket Odd Molly 2002. Tanken var att göra kläder för kvinnor som vill vara sig själva.
- Det var väldigt hypat just då var att man skulle förstora brösten och göra sig till. Och det gillade inte riktigt vi. Vi ville göra något som gjorde att kvinnor får vara sig själva eller vilja vara sig själva på något sätt, säger Karin Jimfelt-Ghatan.
Inspirationen till Odd Molly kom bland annat från tjejerna som Per Holknekt träffade när han var skatetboardproffs.
- Där var en tjej som inte gjorde till sig och det var hon som alla ville hänga med. Vi ville göra något för en tjej som vill vara sig själv, säger Karin.

Den finansiella krisen som råder i världen har även påverkat klädindustrin och Karin Jimfelt-Ghatan berättar att det gäller att tänka på var man ligger pengarna.
- Det är klart att det påverkar det kreativa, vi har ju diskussioner varje dag, säger hon.

Se hela intervjun med prisbelönta designern – klicka på bilden ovan.