På måndagsmorgonen vittnade kunder hos betal- och kredittjänsten Klarna om att betalningar dragits två gånger, skriver bolaget i ett pressmeddelande.
– Vi upplever ett tekniskt problem där vissa kunder felaktigt kan ha debiterats två gånger. Vi arbetar för närvarande med att lösa problemet. Kunder som eventuellt har drabbats kommer självklart att återbetalas, skriver Filippa Boiz, communications manager på Klarna.
På eftermiddagen meddelade Klarna att allt i nuläget fungerar hos dem.
"Efter noggrann utredning och samtal med våra partners har det fastslagits att detta inte var ett fel från Klarnas sida, utan Nordea och Bankgirot som haft tekniska problem med bankgirosystemen, vilket Nordea har bekräftat till oss", skriver Klarna i ett meddelande.
"Fortsatt utredning men vi har kommit fram till att felet inte inte hos oss. Nu ligger vårt fokus på att kunderna ska få tillbaka pengarna så snart som möjligt".
Nordea bekräftar till TV4Nyheterna att de upplevt tekniska problem men att dessa nu är lösta.
”Onsdag 21 juli inträffade en driftstörning på Nordea som påverkade ett begränsat antal transaktioner genom Bankgirot. Det underliggande problemet som orsakade driftstörningen är löst sedan i förra veckan och Nordea, tillsammans med berörda parter ser nu över lösningar för att rätta de transaktioner som blivit fel. Transaktionerna som berörs är från den 21 juli, kopplat till driftstörningen, men kan vara schemalagda att utföras först vid ett senare datum vilket gör att de syns först vid ett senare tillfälle på berörda konton”, skriver Carl Hemeren Senior Communicator & Press Officer, Nordea.
Se mer om betalningsproblemen i spelaren ovan.