- Det är enormt kul att kunna upprepa och utveckla förra årets oerhört lyckade samarbete mellan TV4 och Expressen. Vi vill verkligen att så många som möjligt ska kunna se vårt Idolmaterial och då känns det självklart att visa upp godbitar från programmen på Expressen.se, säger Mattias Fyenius, chef för TV4 nya medier.

Thomas Mattsson, Chefredaktör för Expressen Digitala Medier, är också han hoppfull inför årets samarbete.

- Idol är ju en så kallad "måste-tittning" på tv, åtminstone för mig, och jag tror att både Expressen.se och TV4.se kan förlänga den upplevelsen med bra innehåll på våra sajter, säger Mattsson.

TV4:s idolsajt hade under fjolåret ca 20 miljoner visningar av videoklipp.

- Medieföretag måste bli mycket bättre på att aktivt söka upp våra tittare och besökare där de befinner sig och inte bara utgå från att alla kommer till oss vilket är det gamla sättet att jobba på. Kommer inte besökarna till Idol får Idol komma till besökarna, säger Mattias Fyrenius.