Love Island är den nya dejtingsåpan som tagit Storbritannien med storm. I programmet samlas singlar från Sverige på en Korfu, Grekland, för att under sex veckor leva livet, med hopp om att få träffa den stora kärleken. Så långt ett klassiskt dejtingprogram. Men det som gör Love Island verkligt unikt och nyskapande är att programmet utspelar sig live och att det via en app ger tittarna en unik chans att agera matchmakers och att påverka handlingen i programmet. Det innebär att tittarna hela tiden har möjlighet att vara med och bestämma vilka nykomlingar som får komma in, vem som ska få gå på dejt med vem, vilka som åker ut och slutligen vilket kärlekspar de tycker förtjänar att vinna priset som årets Love Island-par och den åtråvärda prissumman.

Och som om det inte vore nog: om tittarna är övertygade om att en av deltagarna i programmet är deras soul mate, så är de själva bara ett knapptryck i väg från att få chansen att flygas ner till Love Island och kliva rakt in i handlingen.

-  Våra tittare är klara med att sitta i passagerarsätet, de är redo att sätta sig i förarstolen! Och att få chans att erbjuda dem en unik möjlighet att vara med och påverka innehållet i en kärlekssåpa på det här sättet känns extremt kul och spännande, säger Lotta Andersson, exekutiv producent. 

-  Love Island är utan jämförelse den största satsningen någonsin för TV4 Play och kommer att bli ett kraftfullt komplement till vårt breda grundutbud som våra linjära kanaler förser Play med. Att Love Island är ett live-event där våra tittare och användare kan påverka innehållet tror vi kommer att bidra starkt till Plays position som tv-tjänst med ständigt aktuellt innehåll som engagerar och som gör TV4 Play till en självklar utgångspunkt för nya tv-upplevelser varje dag, säger Fredrik Arefalk, kanalchef TV4-Gruppen. 

Vill du själv söka till programmet? Klicka här!

Följ oss på sociala medier:

Facebook

Instagram

Twitter

Snapchat LoveIslandSE

Musical.ly LoveIslandSverige