I texten på Moderata Ungdomsförbundets Facebook-sida skriver ungdomsförbundet om Vänsterpartiets ekonomiska politik och inlägget har fått en stor spridning. Dock inte av sympatisörer - utan i första hand av motparten. 

Detta är ett exempel på hur partiernas verksamhet på sociala medier inte alltid är spikrak.

TV4Nyheternas politiske reporter Ulf Kristofferson säger att detta är ett ökande fenomen. 

- Partierna använder ironi och driver med varandra i den politiska debatten. Det uppmuntras av den snabba och gränslösa kommunikationen på de sociala medierna.

Han menar att det nya är just att det inte bara handlar om envägskommunikation där var och en skickar ut sitt budskap. I stället görs aktiviteter av den här typen - där motståndarsidan aktivt vänder någon annans budskap till sitt eget. 

- Det är väldigt tydligt att partierna har satt folk att arbeta aktivt med "spin". Det är uppenbart att det är organiserat. Det är ett nytt fenomen i den här valrörelsen.

Efter vänstersympatisörernas "like-kapning" av MUF-uppdateringen tackade Vänsterledaren Jonas Sjöstedt på Twitter: 

"Tack MUF! Roligt men otippat att ni hjälper oss /.../"