Lovisa "Lofsan" Sandström tipsar:

Detta träningspass vänder sig till dig som vill träna med en kompis. Alla övningar bygger på att man är två personer som hjälps åt i övningen. I början kan det vara knepigt att få till hur mycket man ska ta i eller hjälpa till, men fortsätt kämpa så släpper det efterhand. 

Upplägget består av 2 block: 

Block 1:

En person springer cirka 200 meter medan den andra kör knäböj. Byt av varandra. Två omgångar var. 

Block 2:

1 minut vardera på varje övning, 1 varv är 11 minuter långt exklusive vila: 

Pushups/armhävningar med klapp (ansikte mot ansikte)

Bicepscurl, byt person (stående, en person pressar ner, den andra håller emot)

Axelpress, byt person (sittande med en person bakom)

Skottkärra, byt person (armgång med benen uppe i kompisens händer)

Benkast med grepp runt vristerna, byt person (ligg på rygg)

Standups, byt person (en ligger på rygg och den andra håller runt vaderna/i knävecket)

- Upprepa allting 1-3 gånger till för extra utmaning. 

Utmana familjen, grannar och vänner i väntan på att grillen ska bli varm eller för att göra doppet i sjön behagligare!