I går kväll hade Big brother premiär i TV4-Gruppens nya kanal TV11. Premiär avsnittet sågs av 340 000 tittare och hade en rating i målgruppen 15 - 39 år på 6,2 procent. Andelen i samma målgrupp låg på 18,9 procent.
- Tittarsiffrorna på premiären är över all förväntan, och det känns fantastiskt roligt att vi lyckades så bra i målgruppen, säger exekutiva producenten Pelle Porseryd.

Big brother går ut på att en grupp människor stängs in i ett hus i 100 dagar där allt filmas - det ultimata sociala experimentet har formatet kallats.

- Tittarsiffrorna visar att intresset för Big brother är större än någonsin och att formatet är lika relevant i dag som tidigare. Med detta i ryggen blickar vi framåt mot de hundra dagar underhållning vi har framför oss, säger Pelle Porseryd.

Big brother sänds i TV11 måndag till fredag klockan 22.00 - 23.00, samt veckofinal på söndagar klockan 21.00 - 22.30.